Tüm sorularınız için;"sebyfashion@gmail.com" adresine mail atabilirsiniz.Güzel vakit geçirmeniz dileğiyle:)

28 Aralık 2011 Çarşamba

Memleketimin yemekleri...Aç olan okumasın:)))

herkese kocamaaaaaaaaaan selam,
keyifler nasıl bakalım..benim için yoğun bir dönem diyebilirim.çünkü bir kaç sipariş birden bitirmeye çalıştım.tabi bu arada kursdan devam..misafirler,gezmeler flan derken baya bi boşladım tabiki blogumu:((neyse akşam vakti şimdi karnı açıkanlara güzel bir ziyafet sunucam...tabi sıkılmassanız:))malum ben rize'liyim.Tabikiii memleketimin yemekleri benim için mükemmel.zevk meselesi tabiki...Facebook'ta son bir ayda denemelerimi yayınladıkça arkadaşlarımın ağzının sularının aktığını gördüm yani:))evet konumuz karadeniz yemekleri..bazılarını ilk kez bazılarını da sürekli yapıyorum tabiki...en sevdiğimden başlayalım,
ilk olarak enfes mıhlamam...Mıhlamamı hemen hemen bütün arkadaş çevreme yapmışımdır..Hepside kesinlikle 2.kez istemiştir...


Bol tereyağlı,mısır unu ve özel peyniri ile mıhlamaaa..aah birde kokusunu bilseniz...övünmek gibi olmasın ama güzel yaptığımı söylerler
ikinci olarak,kara lahana sarması...


Çocukluğumdan beri en çok yediğim yemek diyebilirim...Annemin en güzel yemeği ne derseniz budur derim...Kocamaaaaan bir tencereyi önüme verseler bıkmadan yerim...Ama bu yemeği etli yapanlar da var..Ben kıymalı seviyorum tabiki..Kendimde güzel yaparım ama hazır yemek daha güzel..yani sonuçta tek tek sarıp o kadar uğraşıyor sonrada hemencecik mideye indiriyoruz.bu hiç adil değil:)
üçüncü olarak...
karalahana yemeği ve mısır ekmeği,


Açıkcası ben kara lahana yemeğini hiç sevmezdim.ve bu yaşıma kadar da 2 kere flan yemiştim.amaaaaaa geçen haftalarda biricik yengemin muhteşem lahanasını yiyinceeee..ahhh dedim.mükemmeldi walla...Kendim de değişik versiyonlarını yapıyodum ama bu mükemmeldi...Mısır ekmeğine gelince..aslında fırında yapılır genellikle ve ben mısır ekmeğini yoğurtla yemeyi severim..Ama annem kızartmasınıda yapıyor..oda mükemmel olur tabiki....

Vee son olarak hamsi pilavı....


kayınpederim evlendiğimden beri hep bana yap dediği için denemek istedim..ve aslında karadenizin simgesi olan hamsiyi pek sevmememe rağmen gerçekten farklı bir tat aldım..ama yapması biraz zahmetli diyebilirim.bide ilk kez yapıyorum ve tadını bilmiyorum...çok ilginç bir deneyim oldu benim için..Ama geçerli not aldı aile büyüklerinden ve de eşimden:)
Gördüğünüz üzere ben sıradan şeylerden çok değişik şeyler yapmayı çoook seviyorum..Aslında memleketimde çok yemek var ama hepsi benim damak tadıma uymuyor..pepeçura,laz böreği vs...
 bu aralar cam önümdeki saksımda yetiştirdiğim rokalarımdan yaptığım salata ile yazıma son veriyorum...


Bayaaaaa bir uzun yazı oldu..umarım sıkılmadan okumuşsunuzdur:)aç olanların bana ne kadar kızdığını tahmin ediyorum:))ama denemesi bedavaaaaaa..hadi kalın sağlıcakla...

6 yorum:

  1. valla serapcım ellerine sağlık hepsi çok güzel görünüyor da sadece aç olanları düşünme bence benim gibi hamişleri de düşün :)) kapına gelirim valla karışmam salata, muhlama ve lahana sarması favorim süper göründüler gözüme bilgilerinize arz ederim :PP hoşçakal...

    YanıtlaSil
  2. ellerin sağlık çok güzel görünüyorlar muhlama süper keşke yiyebilsem ama tereyağlı hiçbişey yiyemiyorum ne yazıkki offfffffffff

    YanıtlaSil
  3. valla serapcım ellerine sağlık hepsi çok güzel görünüyor da sadece aç olanları düşünme bence benim gibi hamişleri de düşün :)) kapına gelirim valla karışmam salata, muhlama ve lahana sarması favorim süper göründüler gözüme bilgilerinize arz ederim :PP hoşçakal...

    YanıtlaSil
  4. bende bir rizeli olarak içten bir ahhhhh çekiyorum.valla hepsinede bayılırım mısır ekmeğiyle lahana yemeği.muhlama sarmaaa ,hamsiyi bende çok sevmem ama önüme gelincede yerim:)) ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  5. laz böreğini sevmiyorum demişsin ama maltepeye yolun düşerse mutlaka beklerim annemin tatlıcı dükkanına laz böreği meşhurdur beğeneceğinden eminim:)

    YanıtlaSil
  6. adsız: teşekkür ederim beklerim herzman kapım açık kimsen artık:))

    deniz kabuğu:ben tereyağını sadece mıhlama ve pilavda kullanıyorum...ama bu lezzete alışkın olmaman çok kötü:))

    fatma:gerçekten güzel yapan birinin elinden yemek isterim tabikiii...yolum düşerse kesinlikle adres isterim...teşekkür ederim

    YanıtlaSil

Doğru yada yanlış bütün yorumlarınızı ilgiyle takip ediyorum...Ve yazdığınız için teşekkür ediyorum..sevgiyle kalın...

Bunlarda ilginizi çekebilir..!Bi bakın bakalım:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...